星期日, 4月 10, 2005

記得

尚記得,以前大家都叫我做兔仔。初遇王子時,佢講笑咁話收養我,自此我就只屬於王子一個。
當時既一個玩笑,對我而言,不止一個玩笑。
好多人都話王子太大男人。其實,或許係我太小女人。我縱容佢既專制,我願意俾佢決定一切,我願意俾佢統治心上每一吋領土。無錯,我甘心作佢一只小寵物,專心於討王子喜悅。
到現在,回憶中依然無後悔。回憶中,連一連串苦苦既等待,都因王子,變得有一點甜。

喺舊Diary, 我曾講過
"我唔會去死纏不放,唔係因為唔愛;正因為我愛,我不能容忍我愛嘅人之後想起我,會覺得我好卑微、唔要面、麻煩。我要喺佢心目中永遠美好,然後老來想起,啊!我以前識過一個好好嘅女仔,有過一段好美好嘅感情,係我負咗佢。"

"It is the time you have wasted for your rose that makes your rose so important."
"It is the time I have wasted for my rose--" said the little prince, so that he would be sure to remember.
"Men have forgotten this truth," said the fox. "But you must not forget it. You become responsible, forever, for what you have tamed. You are responsible for your rose..."
"I am responsible for my rose," the little prince repeated, so that he would be sure to remember.

沒有留言: