星期一, 8月 22, 2005

香港小姐 Vs 香港先生

今年嘅香港小姐質素還好,比賽亦搞得唔錯。
我有個感覺,香港小姐競選係一樣女人嘅事,男人嘅參與基本上係可有可無。一向有種說法話選美係大男人社會嘅產物,但呢一年我反而覺得選美變咗係女人自己喜愛嘅玩意。

點解咁講?試吓同港男比就知。由入場人士嘅性別,評判嘅質素,評審嘅標準,比賽嘅內容,比賽嘅代表性等,都話俾人知港姐係城中盛事,港男就似香港女士搞嘅超大型crazy party。

港姐選舉無咗男人都無所謂,咁就可以證明呢個活動唔係要討好男人;港男選舉就無女人唔得,除咗參賽者,男人一啲参與權都冇。
港姐問答係講時事;港男問答就講愛情觀。
港姐評判係社會名人,港男評判就係女性都得。
港姐唔只選樣選身材,然而港男評判一句"我以為我唔係咁表面,但原來我係。"就話你知,港男係咩一回事。

我唔知港男喺台上穿三角泳褲,討好台下一大堆家庭主婦學生OL嘅感覺係點,但我就覺佢哋似做緊某個特種行業。
果一刻我只慶幸,女人當上港姐依然係榮耀,唔係羞辱。

世界,真係會變。

6 則留言:

匿名 說...

你居然港男同港姐都有睇丫?!
我兩樣都淨係睇頒獎果下咋
港男就廢la,同亞視果班冇得fight
港姐都ok la, 齋睇樣都幾得下,好過上年果班 = =

匿名 說...

Senior blogger joins conversations worldwide
Opinion page editors know Horace McCowan. Or at least they know his "constant stream" of letters to the editor, which are inspired by a variety of strongly held views.
Bookmarked, nice to see some decent content for a change. FYI have you seen this we've got a new feature, the 'Flag blog' button, which is inconveniently located between the 'Get Your Own Blog' and 'Next Blog' buttons so that we would presumably be getting some flags on error alone (although if one happens to notice it, you can unflag a blog). I don't know about this, what one person finds offensive is anothers cup of tea? Just my 2 cents, Horoscope Readings Online .

匿名 說...

Hi there,

nice blog, I stayed quite long reading interesting stuff. Good work. Think, I will
bookmark it an come back.

If you get some time, be sure to check out my auto quote
related website.

匿名 說...

Your blog kept me reading for a long time. Can I syndicate some of your posts in my own blog?

艾蓮傻文 說...

Steve,
係呀,無聊嘛。
不過港男真係得啖笑。

艾蓮傻文 說...

Its my pleasure to have ppl syndicate my posts in other blogs, as long as you can kindly written down the reference.
Thx for visiting my blog.