星期一, 8月 08, 2005

世故

而家先明點解香港嘅小孩子都似老人精,小時候有不該有嘅世故,大咗卻又無主見。因為,我哋由小就被訓練成為睇長輩"眉頭眼額"嘅專家。

加拿大呢邊嘅表弟,自小就喺加拿大成長。佢嘅思想方法好單純,好直接,心果句口果句。來自香港嘅我,對住佢又好氣又好笑,總覺得佢唔夠圓滑,待人接物亦唔夠醒目。終於噚日就"中招",激死他媽。當時我亦在場,其實佢只係做得唔好,但不至做錯。事情只係佢唔識"尊重"長輩,又"貪心"收下長輩俾嘅錢,結果他媽被人寸佢唔識教仔。

中國人最常罵子女嘅句子之一必有"冇規舉"呢句。
然而通常規舉都係要靠"各自领悟",唔會明言。闖禍幾次,又觀察吓同輩,自然學得懂。
表弟問佢做錯咩事,我就教佢:

"唔驶明啦。總之,你日後同長輩一齊去應酬,叫人就叫,見茶就飲,見嘢就食;有問就好好答,無事就少出聲;要笑,但唔好"懶funny";未問長輩,就盡量唔好做決定。做到呢啲,至少保你於90%同長輩出席嘅場合都唔出事。

"好假啫咁,點解要咁啫",表弟話。

講完果刻,我都覺自己原來好假。原來不覺間我被訓練到假得咁自然,而且假得理所當然。

"慢慢你會明嘅。一來係因對人尊重,二來呢啲係禮貌,係規舉。",我笑住話。
實情係令大人有面,你先有好日子過嘛表弟,但呢句我只收於心中。

扮慣嘢,改唔到。

沒有留言: